Airheart: Tales of broken Wings – S hlavou v oblacích

Představte si dieselpunkový svět, kde se už nežije na zemi, ale ve vznášejícím se městě. Obyvatelé se snaží uživit se lovem létajících ryb a také dostat se do vyšších vrstev. A zatímco rybolov začíná být čím dál tím méně výdělečný, piráti se roztahují. Seznamte se s Amélií, mladou dívkou, která se snaží vydělat si na živobytí opravováním letadel a rybolovem. Se svým otcem se do Granarie přestěhovali, načež její otec zemřel. Mezi piloty se rychle začaly šířit drby o velrybě v nejvyšších vrstvách. Amélie vycítí příležitost dokončit otcův příběh, a tak se vydává co nejvýš.

Výš a výš!

Airheart patří do žánru „Twin Stick Shooter“, což znamená, že jakmile se svým letadýlkem vyletíte z hangáru, můžete se jedním joystickem pohybovat po 2D prostoru a druhým střílet kam se vám zachce. Můžete poletovat mezi vznášejícími se ostrůvky, lovit ryby nebo likvidovat piráty a jejich věže. Jakmile se vám v daném prostoru nebude líbit, stačí využít katapultu, který vás vyhodí do vyšší vrstvy. Jakmile dosáhnete čtvrté vrstvy v dané oblasti, připravte se na boss fight. Zpravidla musíte porazit pirátskou loď, která vám brání použít katapult. Když vyhrajete, můžete výš. Pokud ale prohrajete, nic strašného se stát nemusí. Vždy, když vám dojdou životy, začne vaše letadlo padat. A vy se musíte snažit s omezenými možnostmi řízení prokličkovat mezi ostrůvky a dopadnou zpátky domů, abyste nepřišli o tolik získaného nákladu. Samozřejmě můžete návrat vyvolat, i když nejste zničení – přijdete o méně a pád je více kontrolovaný.

Drahý obchod, složité vynalézání

Jak budete postupovat do vyšších vrstev, přestane vám vaše vybavení stačit. Buď se vám podaří našetřit si dost peněz na nové součástky, nebo si je můžete sami vyrobit v Améliině dílně z materiálů, které můžete posbírat během svých výprav. Craftící systém vám umožňuje zkoušet různé kombinace, dokud nenajdete ty správné, napovídá vám, prvky kterého typu byste měli zkombinovat a dokonce vám při neúspěšném pokusu poradí, kde jste se trefili. Tento systém vás ale nepovede za ruku a často vám bude napovídat to, co už jste dřív objevili. Pokud vás to začne nudit, máte to štěstí, že žijete v době internetu a správné kombinace si můžete vygooglit. Když si potom se strojem snů létáte v oblacích, může vás potěšit foto mód. Stačí pauznout hru ve správný moment a pak si jen pohrát s nastavením vaší kamery. Vizuálně je mimochodem hra moc hezká. Líbí se mi styl, jakým jsou letadla i prostředí ztvárněny. Palec nahoru si zaslouží i hudba, která je příjemná a hodí se k atmosféře jednotlivých vrstev.

Ach, ty pády

Když se vám nepodaří dobře spadnout a přijdete o velkou část úlovku, může to bolet. Trochu víc ale bolí, když spadne celá hra. Ačkoliv se to neděje pravidelně, pořád je to příliš často a šance se zvyšují, pokud přistáváte a na harpuně za sebou vlečete velkou rybu či součástku z pirátské lodi. Co se mi na provedení také nelíbí je nutnost potvrzovat béčkem místo tradičního áčka. Při vyrábění vás to bude otravovat více než kdy jindy. Zvláštní je, že s tímto nežádoucím jevem se setkáte jen v TV módu – v handheldu je všechno tak, jak má být. Škoda, že ani měsíc a půl od vydání zatím žádný opravný patch nevyšel, ale třeba se ještě dočkáme. Přestože je příběh vyprávěn jen několika větami s obrázky a voiceoverem, je zajímavý a poutavý (i přesto, že má smutný podtón, i když je vlastně tak trochu optimistický). A hlas, který tvůrci vybrali, se mi k charakteru postavy líbí. Nelíbí se mi však, že po dohrání nepříliš dlouhého příběhu chybí postgame. Tedy, stále si můžete létat, jak chcete, získávat vybavení apod., ale posledním soubojem neodemknete další vrstvy a s žádnými výzvami či achievementy tu taky nepočítejte. Bonusem pro nás, Nintenďáky, budiž tzv. Party Mode. Až ve čtyřech hráčích se můžete chopit ovládání jedné velké lodi a snažit se dostat co nejvýš. Zábava to je, ale nejlépe ve čtyřech. Ve dvou nebudete stíhat, a navíc se občas špatně přepíná mezi jednotlivými pozicemi.

Tato 2D střílečka je někde mezi casual a hardcore hrou a užít si ji mohou příznivci obou zmíněných typů. Moc se mi líbí vizuální stránka a soundtrack, ani příběh není špatný, je tu toho ovšem poměrně málo, prakticky chybí postgame a občasné pády hry nejsou ničím příjemným. Cením si ale toho, že exkluzivně na Switchi nechybí mód pro 4 hráče a také toho, že i se svými chybami Airheart má srdce.

Kategorie Akční, Adventura, Simulace Hodnocení recenze
3,5/5
Vývojář Blindflug Studios