Capcom Beat ‘Em Up Bundle – Někdy se původní hra nehodí

Na arkádovkách jsem nevyrůstal. Hrát na nich je pro mě zábavné a zajímavé, ale rozhodně ne nostalgické. Přesto jsem byl na hry v této sbírce (Final Fight, Captain Commando, The King of Dragons, Knights of the Round, Warriors of Fate, Armored Warriors a Battle Circuit) zvědav a o některých z nich jsem v minulosti i dost dobrého slyšel. Těžkou otázkou však je, co  má člověk od takové kolekce čekat? Má emulovat zážitek z hraní v jiné době, nebo jen umožnit hráčům návrat do svých mladších let? A má tato hra vůbec co nabídnout novým hráčům?

The King of Dragons – Král dračího doupěte a obyčejnosti

The King of Dragons byla jediná z těchto her, kterou jsem již dříve hrál. Ovšem nikdy jsem ji nedohrál, protože jsem do jejího automatu nechtěl nasypat veškeré drobáky, které jsem u sebe tehdy měl. Těšil jsem se tedy, že po dlouhé době dokončím své dobrodružství.

V The King of Dragons hrajete ve fantasy středověkém světě. Váš výběr postav je celkem normální, jako ve většině jiných hrách v tomto prostředí. Můžete hrát za bojovníka, elfa, čaroděje, trpaslíka, nebo klerika. Nejsilnější stránkou této hry je rozhodně její prostředí, které vám dá pocit, že hrajete adaptaci nějakého dobrodružství z dračího doupěte. Bojujete s kostlivci, vlkodlaky, slizy a a dalšími druhy příšer.

Vaší odměnou za porážení jednotlivých úrovní a zabíjení nepřátel jsou levely, které hře dále dodávají na pocitu RPG. Je to však pouze iluze, jelikož nepřátelé se také s levely zesilují, takže je vaše síla vlastně stejná. Co však není stejné jsou vaše oblečení a zbraně, které se také mění.

The King of Dragons je zábavná a vizuálně krásná hra, ale z her, které nabízí Capcom Beat ‘Em Up Bundle patří spíš do průměru. Je zajímavá vlastně jen svým prostředím a měnícím se oblečením, které vám dá pocit zesílení. Komba jsou však v podstatě stejná, jako v ostatních hrách a unikátní vlastnosti této hry nejsou zdaleka tak zábavné, jako ty z některých dalších her.

Final Fight – Beat ’em up, jak má být

Když se řekne beat ’em up, obvykle si představím hru, která se odehrává v ulicích nějakého velkoměsta, ve které ovládáte postavu, která dokáže zmlátit jen s pěstmi celé gangy. A přesně toho jsem se zde dočkal. Oproti The King of Dragons, kde jsem měl pocit, že byl celý příběh složen jen z menších questů, klade Final Fight na příběh o něco větší důraz. Má mnoho momentů, kdy vidíte interakci mezi nepřáteli, než na vás zaútočí, což dodává na pocitu přítomnosti nějakého příběhu.

I vizuálně je Final Fight mnohem zábavnější, než The King of Dragons. Sice nemá zdaleka tak zajímavou atmosféru, ale zato využívá u nepřátel stereotypů, které jsou kolikrát humorné a velmi často vám přidávají na vašem image skutečného drsňáka, který zkope jak obry, tak prostitutky.

Final Fight je díky svému humoru jednou z lepších her této sbírky. Sice splňuje očekávání stereotypické hry svého žánru, ale splňuje je skvěle a s výtečným stylem. Je taky jednou z mála her, které jsou zábavné, když hrajete sami.

Battle Circuit – Poklad s Lovci odměn

Nevěděl jsem, co od této hry čekat. Její název vám o ní moc neřekne a její postavy nepůsobí příliš zajímavě. Ale když ji začnete hrát, velmi rychle zjistíte, že jde o jednu z nejoriginálnějších her této sbírky.

V Battle Circuit hrajete za skupinu lovců odměn, která má za úkol zastavit šíleného profesora Saturna. Zní to buď jako velmi ohraná pohádka, nebo jako totálně bláznivá hloupost, ale překvapivě jde o jeden z nejzajímavějších příběhů, které vám Capcom Beat ‘Em Up Bundle může nabídnout. Nestydí se za svou absurditu, naopak se v ní vyžívá. Je plný humoru a máte při hraní pocit, že se koukáte na epizodu nějakého dětského animovaného seriálu z devadesátých let.

Tato hra je taky výjimečná svými postavami. Každá postava je unikátní a má své vlastní komba a zesílení. Podobně jako v The King of Dragons i zde existují prvky RPG, ačkoli zde byla jejich implementace mnohem lepší. Za levely si můžete kupovat upgrady, které mají dokonce viditelný dopad na vaše nepřátele (například nová komba).

Tak jako u Final Fight, i Battle Circuit je jedna z těchto her, kterou si užijete i když jste sami a bez internetu. Je dobrou, ne-li nejlepší, hrou z této kolekce. Své umístění na příčce kvality však sdílí s další hrou…

Armored Warriors – Borgové vs. Anime

Nemám rád válečné hry a Armored Warriors mi ze svého názvu dělal obavy, že půjde o hru z prostředí nějaké války, kdy budou tanky jednou z hlavních herních mechanik. Naštěstí jsem se spletl. V Armored Warriors sice bojujete ve válce, ale je to válka proti kyborgům, ne normálním lidem. Navíc se odehrává na jiné planetě, takže pocit sci-fi je silnější, než horor války.

Armor Warrios je další perla této sbírky. Hrajete za piloty robotů, kterým můžete zabíjením nepřátel měnit součástky. Nepřátele můžou například pustit svou zbraň, kterou jim pak můžete vzít a nahradit tím svou starou. V multiplayeru navíc můžete roboty kombinovat, což je samo o sobě zábavné.

Tato hra je také jedna z těch, které mají zajímavější příběh. Svou estetikou připomíná anime, jako třeba Neon Genesis Evangellion, nebo jiná anime s Mecha roboty (a ano, vím, že mecha toho sriálu byly bio-mechs, ale je těžké si na tento seriál při hraní nevzpomenout, ačkoli příběh je úplně jiný). Díky svému prostředí a mechanikám však hra také připomíná sérii Transformers. Jestli vás ani tohle nenadchne, dovolím si upozornit na hlavního nepřítele této hry, kterého bude respektovat každý fanoušek Star Treku. Co víc dodat, spolu s Battle Circuit jde o jednu z nejlepších her sbírky.

Warriors of Fate – I průměr je zábavný

Máte rádi starou Čínu? Vaše odpověď rozhodne o zážitku, který budete z této hry mít. Warriors of Fate má příběh v originále inspirovaný historickým románem “Příběh tří říší” z Číny 14. století, odehrávající se ve 3. století, ale lokalizovaná verze většinu věcí změnila. Přestože byl příběh založen na skutečné knize, není to část hry, na kterou si nejspíš budete nejvíc pamatovat. Nejvýraznějším prvkem této hry je estetika, která hráči krásně ukazuje dobu a prostředí, ve kterém se nachází. Podobně jako v The King of Dragons, jestli jde o prostředí, které je vám blízké, tuto hru si užijete.

Její slabina je však v oblasti unikátnosti. Krom vizuálního stylu hra nenabízí nic moc nového. Komba postav jsou velmi podobná ostatním hrám této sbírky odehrávající se v nějaké variaci starověku nebo středověku a jak jsem již zmínil, příběh vás nijak neuchvátí.

Nejde o špatnou hru, ale oproti ostatním hrám sbírky bych ji považoval za průměrnou, jen o něco málo horší než The King of Dragons (jen kvůli prostředí, ve kterém fantasy převáží nad přehnanou realitou).

Knight of the Round – Sjednoťte Anglii Excalibrem!

Poslední z her, které považuji za průměr Capcom Beat ‘Em Up Bundle. Tak jako v Warriors of Fate a The King of Dragons, i zde se nacházíte ve starověkém/středověkém prostředí s podobnými útoky a RPG prvkami podobnými těm z The King of Dragons. Celkově mi Knights of the Round přišla víc jako její vylepšená verze v realističtějším prostředí, než úplně jiná hra. Váš výběr postav je zde sice menší (pouze tři), ale přišly mi zajímavější. Nejspíš to bude tím, že Artuš, Lancelot a Perceval nejsou zdaleka tak populární postavy, jako jsou klasické RPG třídy. Příběh o bájném meči Excalibru jsem měl i jako malý rád a jeho zpracování je trochu vzácnější, než fantasy středověk, takže je tato hra v mých očích nejlepší z trojce průměrných her této sbírky.

Captain Commando – Je libo nindžu nebo mimino v robotovi?

Měli jsme trojici průměru a teď máme i trojici výtečnosti. Jestli byla předchozí hra vylepšenou verzí The King of Dragons, pak lze označit Captain Commando za lepší Final Fight. Prostředí a zbraně jsou podobné, ale útoky a designy vašich postav jsou v této hře mnohem zajímavější. Nejen to, ale také je to nejkrvavější hra z Capcom Beat ‘Em Up Bundle. Někteří vaši nepřátelé budou umírat rozpůlení v louži své vlastní krve, dál tekoucí z nově vzniklého otvoru půlící jejich tělo. Captain Commando není nejlepší hrou sbírky, ale třetí místo si podle mě zaslouží.

Největším problémem této kolekce je samotný zážitek, který budete z hraní mít. Kdybych měl hodnotit jen kvalitu jednotlivých her, byl bych z ní nadšen, nemá jedinou hru, která by byla špatná a má tři hry, které jsou vyloženě skvělé. Problém tkví v tom, že tyto hry byly vytvořené pro arkádové stroje, ne domácí konzole. To se projevuje v obtížnosti hry. Arkádové hry jsou často tvořené tak, aby hráč často umíral a musel vhazovat do stroje další mince. V těchto portech je to vyřešené tak, že máte v podstatě neomezené množství mincí. V praxi to znamená, že hra nemá žádnou obtížnost. Je doslova nemožné v těchto hrách prohrát. Smrt jen znamená, že si znovu vyberete postavu a hrajete od místa smrti, takže nakonec ani neopakujete úroveň, ve které jste zemřeli. Rád bych se přes tento problém nějakým způsobem přenesl, ale skutečně je díky němu hra mnohem horší. Například Sonic Forces, která byla také podle mého názoru příliš lehká, alespoň šla prohrát. Mohli jste v ní zemřít a zopakovat si úroveň a tím pádem i ona dokázala ve hráči vyvolat vlnu adrenalinu. Kdyby hra dostala v budoucnu update, ve kterém by bylo možné hrát s nějakou limitací na životech nebo času, bylo by skutečné skóre této hry 4,5. Teď sice Capcom Beat ‘Em Up Bundle má skvělé hry (které skutečně oceňuji), ale užijí si je bohužel jen fanoušci retra, malé děti, nebo hráči, kteří od hry nevyžadují ani tu nejmenší výzvu.

Kategorie Akční, Arkádová Hodnocení recenze
3/5
Vývojář Capcom