Riptide GP: Renegade – Rychlost, pomsta, adrenalin

Říká vám něco Vector Unit? Jestli ne, Riptide GP by mohlo. Ačkoliv druhý díl vyšel i pro domácí konzole, známější je jako mobilní hra, kde patří k absolutní špičce – žádné mikrostransakce, dobrá optimalizace, podpora pro hraní přes Google Play Games nebo hraní na splitscreenu s gamepadem. Třetí díl této série s názvem Renegade, tedy odpadlík, se letos podíval i na Nintendo Switch.

Odpadlík

Na začátku hry si můžete vybrat, zda chcete hrát za Impacta nebo Poison. Je to v celku jedno, v průběhu hry jde stejně hrát za oba, ale je to hezký prvek. Příběh, představovaný vždy několika okýnky s textem rozhovorů, začne hned po dokončení tutoriálu. Jste závodník/ce, který kvůli zradě svého parťáka skončí na dva roky ve vězení za ilegální závodění. Po odpykání trestu se vracíte zpět na trať, abyste se pomstili tím nejlepším způsobem – porazili zmíněného zrádce, který se mezitím stal slavným závodníkem. Musíte vyhrávat závody a odemykat tak lepší vozidla a přesvědčovat další závodníky, aby se přidali k vaší crew. Někteří z nich pak mají vlastní side quest, na jehož konci čekají bonusové skútry.

Vodní skútry budoucnosti

Celá hra se odehrává v budoucnosti, čemuž nasvědčují třeba poletující vozidla v pozadí závodní trati. Vy závodíte na hydrojetech, tedy vodních skútrech s turbínou. Postupně si můžete za výhry odemknout lepší a lepší skútry, nebo si vylepšit ty stávající. Nijak koupit nejdou, takže grindování peněz vám tu zas až tak moc nepomůže. Tady bych docela vychválil vyváženou herní ekonomiku – našetřit na upgrady není tak těžké a mnohdy bude stačit dokončit všechny závody na prvním místě. Aby závodění nebylo nudné, je tu k dispozici prvek akrobacie. Vždy, když vyskočíte do vzduchu nebo přejedete po kládě, můžete trikem naplnit boost bar a turbo použít třeba na předjíždění. Triky provádíte analogovými páčkami – třeba obě nahoru, jednu doprava jednu doleva a podobně. S každým levelem si odemknete skill pointy, za které můžete odemykat nové a složitější triky (obě doleva, obě nahoru, obě doprava), které přidají více boostu. Kromě toho si taky můžete odemknout i jiné schopnosti. Díky Draftingu můžete jet rychleji za svým soupeřem, Boost bonus přidá více boostu za triky a Boost start při správném načasování může pomoci k rychlejšímu startu.

Plynulost především

Vizuály hry možná nejsou jako u jiných závodních titulů, rozhodně se ale není za co stydět. Okolí vypadá dostatečně dobře, modely skútrů jsou obzvlášť povedené, včetně pohyblivých částí a detailů, které hře dodávají trochu lesku. Voda nepatří k té nejúžasnější, je ale dostatečně dobrá, a hlavně její fyzika je povedená. Co potěší, je stabilní framerate v docked módu. V handheldu v jedné konkrétní trati s mnoha vizuálními efekty jako je bouřka a velkými vlnami se můžete setkat s mírným poklesem snímkovací frekvence, nicméně se nejedná o nic zásadního. Když porovnáme mobilní a Switch verzi, na velké rozdíly nenarazíme – obě verze vypadají téměř stejně, jedná se tedy o pouhý port bez jakýchkoliv vylepšení či využití vlastností konzole. Na Switchi mě ale hra bavila víc – o něco lépe tu vypadá, běží plynuleji (porovnáváno s Xiaomi Redmi 4A) a na ovladači se hraje podstatně lépe. Hodně ale překvapuje velikost hry – v paměti zabere pouhých 151 MB, což je méně, než třeba update pro Skyrim.

Nejenom závodění

Kromě klasického módu race, kdy závodíte na okruhu nebo z jednoho bodu do druhého, jsou k dispozici i další módy. Ve slalomu musíte objíždět sloupky a podle jejich šipky buď zleva či zprava. Rozhoduje nejkratší čas, za neprojeté „branky“ se vám ale přičítají trestné vteřiny. Eliminace je podobná závodu, každých několik vteřin ale skončí ten, kdo je zrovna poslední. Freestyle je o tom, kolik akrobacií se vám podaří za časový limit udělat. Na trati můžou být navíc skokánky a ty lepší a složitější triky vám dají víc bodů, za opakovaný trik naopak máte bodů méně. Na všechny tyto módy se nové triky opravdu hodí – na freestylu dají více bodů a větší variabilitu, v ostatních přidají boost a umožní zlepšit si čas či předjet soupeře. Akrobacie jsou celkově významným prvkem hry a dost ji ovlivňují, navíc jsou dobře propracované. Delší triky trvají déle, a proto vyžadují delší skok. Skákat můžete i na vlnách, kde se ovšem mnohem hůř odhaduje délka skoku. Některé tratě mají příležitostí ke skoku méně, na jiných se s dobrými triky dá jet boostem téměř bez přestávky.

Vesmírná či vojenská základna

Jelikož závody, kterých se zúčastníte jsou často nelegální, pohybujete se často na neobvyklých místech. Třeba na vesmírné základně, kde vedle vás startuje raketa, uprostřed továrny, dolů nebo vojenského objektu, kde jezdíte mezi střílejícími válečnými loděmi. Všechny tratě mají skvěle provedený dynamický prvek – kromě střídajících se malých a velkých vln se mění i trať. Někde se objeví nový skokánek, jedna loď nabourá do druhé nebo do řeky spadne strom. Prakticky v každé trati jde také nalézt skrytá cesta nebo zkratka. Stylizace skokánků a ostatních prvků ke stylu trati je také obdivuhodná. Mise jsou povětšinou co se obtížnosti týče nastaveny tak akorát, jen ke konci občas můžete kvůli prvnímu místu závod opakovat třeba hodinu (druhé místo je samozřejmě bez problémů) – holt nemožnost si lepší hydrojet koupit není vždy výhodou.

Sám i s přáteli

V kariéře strávite asi nejvíc času, případně si můžete zahrát quick race pro jednoho, celá hra je zaměřená spíše na single player.  Nabízí ale online multiplayer (aktuálně v něm naleznete jen úplné minimum lidí), u kterého studio údajně zvažuje zavedení podpory cross-platform hraní. Funguje dle očekávání a oproti běžnému závodu v kariéře se liší jen živými hráči. Local play zatím chybí, potěší ale split screen až pro čtyři hráče, kde lze hrát i jen s jedním Joy-Conem na osobu. S ním se hraje překvapivě dobře, triky se ale provádí automaticky stiskem horního tlačítka, takže zapamatované kombinace tu nevyužijete. Pro začátečníka jde určitě o lepší volbu, triky tak zvládne každý a jde tu jen o včasné zmáčknutí tlačítka. Ačkoliv se tedy nejedná o to hlavní, multiplayer, obzvlášť ten ve splitcreenu, rozhodně není slabou stránkou hry a užijete si při něm spoustu zábavy.

Riptide GP je vskutku netradiční závodní hra. Nabízí rychlé adrenalinové závody vodních skútrů s propracovaným systémem triků. K dispozici máte dostatek zajímavých a dynamicky se měnících tratí, několik odlišných herních módů stejně jako skútry s odlišnými vlastnostmi. Zahrát si můžete jak skvělý režim kariéry, tak online, nebo ve splitscreenu i jen s jedním Joy-Conem, lokálně s více konzolemi nicméně hrát nejde. Vychválil bych plynulost a hratelnost – i když můžou být některé závody kratší, stále vás budou bavit a motivovat k vylepšení skóre. Na AAA závodní tituly si tu nikdo nehraje, místo toho nabízí nové herní prvky, které fungují opravdu dobře, závodění s vodními skútry také není úplně obvyklé. Potěší i skromný příběh a malá velikost. Na TV dobrá, na handheldu skvělá, obzvlášť za svou cenu.

Kategorie Závodní Hodnocení recenze
Počet hráčů 1-4 lokálně, až 8 online
4/5