Suika game aneb z třešně meloun!

Kdo z vás hrál 2048? Jak daleko jste se dostali? Pro ty z vás, kteří úplně neví, o čem je řeč – jedná se o logickou hru, kde máte za cíl posouvat kachličky s násobky dvou na sebe a docílit čísla 2048. Aby to však nebylo až tak jednoduché, pohybujete se po dost omezeném poli a kachliček postupně přibývá. O tom se však bavit nebudeme. Dnes je na programu Suika game, též známá pod názvem “Watermelon game”.

Suika game je japonská logická hra od Vývojáře Aladdin X, kde vaším cílem bude dosáhnout co největšího počtu bodů tím, že budete kombinovat ovoce, které “házíte” do krabice. Pokud se dotknou dva kusy stejného ovoce, promění se v jiné, a takhle dokud nedosáhnete melounu.

Ve hře je jedenáct druhů ovoce. První je třešeň (i když můžete začít na jiném ovoci), ze které vznikne jahoda. Z jahody ostružina (donedávna jsem si myslela, že se jedná o hrozny), z ostružiny dekopon (japonský druh pomeranče), z dekoponu kaki, z kaki jablko, z jablka hruška (ano, hruška!), z hrušky broskev, z broskve ananas, z ananasu (předpokládám) žlutý meloun, no a z toho pak vodní meloun.

Ovládání je velmi jednoduché a vše je vysvětleno hned na začátku před spuštěním hry. Levým joystickem (nebo šipkami) se posouváte a vybíráte, kam ovoce pustíte. To pak učiníte tím, že stisknete tlačítko “A” na pravém Joy-Conu. V pravém horním rohu uvidíte, které ovoce je na řadě jako další (*mrk* Tetris *mrk*), a hned pod tím grafické znázornění ovocného cyklu, který jsem vám popsala výše.

Ovoce však nelze na sebe skládat do nekonečna, a hra končí v momentě, kdy vám něco přesáhne okraj krabice. Což zní logicky, spousta her to tak má (*mrk* TETRIS *mrk*), nicméně se může stát, že splynutí dvou jablek vám vyhodí ostružinu do vzduchu, no a to vám hru předčasně ukončí.

Suika game aneb z třešně meloun!

Suika game aneb z třešně meloun!
7 10 0 1
Není to hra, které se budu po dopsání recenze moc věnovat, ale určitě se mi líbila a doporučuji ji na zkrácení dlouhé chvíle. Hudba je příjemná, ovoce je roztomilé a získat vodní meloun, byť se to nezdá, je opravdu výzva. Za sebe musím říct, že jsem u toho přemýšlela (čtěte "pokoušela jsem se přemýšlet") dvacet tahů dopředu, co jak dám, aby ananasy nebyly moc daleko od sebe, a aby mi pomeranče nevypadly z krabice. Upřímně nevím, co bych hře mohla vytknout. Zabavila mě a tím svůj účel splnila. Ne všechny hry musí mít hloubku a tahle je super přesně taková, jaká je.
7/10