Super Mario Bros. ve filmu – kdo zachrání Houbové království tentokrát?

Dnes jsem se vrátil z předpremiérového promítání nového filmu s neznámější postavičkou herní světa od společnosti Nintendo. Hned z kraje musím říct, že jestli cílem Super Mario Bros. ve filmu bylo nalákat vás k hraní her, a bude jedno, jestli si vyberete klasickou sidescrollovou skákačku nebo závody motokár, tak se to povedlo na výbornou! Obstojí a osloví ale film také běžné diváky, kteří jsou hrami nepolíbení?

Ano i ne. Z hlediska děje jde o klasickou “záchranu světa”. V tomto případě Houbové království , a pokud čekáte něco víc, budete pravděpodobně zklamáni. Hráči budou rozhodně nadšeni ze všech odkazů na hry a postavy, které do vás film pumpuje snad každou minutu. Uvidíte power-upy, kousek levelu, motokáry, všechny možné postavy, ale i záporáky a to včetně Buzzy Beetle, “ať už je to kdokoliv”. Těm všímavějším neunikne ani legendarní hlas Charlese Martineta nebo odkaz na Jump Mana. Pobaví také tematické hudební podkresy vycházející z různých herních reálií. Je to krásně barevné a bez zbytečného natahování, takže to pěkně odsýpá.

Film začne vcelku nenápadně. Mario a Luigi otevírají svoje bratrské instalatérství, a krátce po jedné vtipně destruktivní opravě se ocitají mimo komfortní zónu města New York. Dál film sleduje celkem známou linku z her. Houbové království je v ohrožení. Bowser chce princeznu Peach za ženu, a pokud nedostane, co si zamanul, bude zle. V tomto ohledu mě trochu zklamal Mario, který ve filmu hraje tak trochu druhé housle a pod palcem má většinu Princezna. Mario sice jako správný klaďas nabídne pomocnou ruku, ale je to trochu ťulpas a to mě občas bolelo. Zato Bowser je správný padouch, který se s tím nepáře. Je krutý, jde si za svým i přes “Dry Bonese”, ale je i vtipný, takže mu občas i fandíte. Stejně tak i ustrašený Luigi, který jako by vypadl přímo z Luigi’s Mansion a Toad je správně roztomilý a ukecaný průvodce. Na Maria tak zbyla role snaživého ňoumy, co zachrání situaci. Dohromady to ale funguje a budete se určitě usmívat pod knírky.

Takže jestli máte čas, vezměte děti, partnery nebo prostě jen sebe a zajděte na to mrknout! Premiéra filmu je 6. dubna 2023 v českém znění i anglicky s českými titulky. Pokud nemáte děti, určitě doporučuji jít na film v angličtině, už kvůli Jacku Blackovi a Charlesu Martinetovi.