Král Jister 3 – česká textovka na Switchi!

Pixel Boy ve mně zanechal chuť se dále toulat po hradech, proto jsem měla nesmírnou radost, když nás AppsGears opět oslovili, zda bychom od nich nevyzkoušeli další hru z podobného prostředí.

Tato hra mě zaujala hned z několika důvodů. Dalo by se říct, že první jsem už zmínila. Pixel Boy mě velmi nadchl, a chtěla jsem od studia vyzkoušet něco dalšího. Dále mě zaujalo, že se jedná o Point & Click (= druh her, které spočívají v tom, že prakticky jezdíte myší po obrazovce a klikáte na různé předměty). Když jsem byla mladší (ne menší, jelikož jsem pořád stejně vysoká, jako když mi bylo deset), tak mě tyto hry nesmírně bavily, a přišlo mi to jako skvělá příležitost si zahrát další. Třetí důvod je nemastný a neslaný – zaujal mě příběh a líbilo se mi, jak hra vypadá.

Král… kdože?

Král Jister je původně česká textová hra (= hlavní roli zde má text popisující okolí) rozdělena do šesti dílů. Věděli jste, že první dva díly autor vydal ještě před maturitou? Já jsem už několikátým rokem na vysoké, a stále neumím do Wordu vložit obrázek bez toho, aniž by mi to naprosto rozházelo text. Zpět k tématu. Poslové krále Jistera vám unesli vaši milou Ariabel a je na vás ji pomstít a zachránit. Příběh je možná jednoduchý, ale v jednoduchosti je přece krása. Navíc pak ani netápete, pokud začnete až od třetího dílu bez toho, aniž byste hráli ty dva předchozí (což rozhodně neznamená, že pokud se vám naskytne příležitost, tak byste je hrát neměli). K tomu všemu vás na začátku stejně čeká rychlé shrnutí, takže se není čeho bát.

Na co se můžu těšit?

Přestože je hra kraťoučká, tak nepochybuji, že dala spoustu práce. Ze všeho nejdříve bych chtěla vyzdvihnout text (k dispozici i v češtině!) a dabing (pouze v angličtině). Většina komentářů mi přišla nejen velmi vtipná, ale i patřičná, takže pozorně poslouchejte a dívejte se po detailech. Hlas byl příjemný, hudba nelezla na nervy, i grafické zpracování bylo pěkné a obtížnost mi přišla tak akorát. Já ale nejsem objektivní, hra měla puzzle, které mě bavilo, a tím si mě získala.

V tomto díle máte za úkol prozkoumat hrad (nebo spíš tvrz?), kde drží Ariabel. Jakmile se vám podaří proniknout za hradby, musíte posbírat různé předměty, pomocí kterých se dostanete dále.

Pokud byste toho chtěli vědět víc, můžete si pustit autorovo video (obsahuje spoilery!), kde nás seznamuje se hrou, a které mi přijde velmi autentické. 🙂

Ale…?

Musím říct, že mi chvíli trvalo, než jsem pochopila ovládání. To je popsáno v nastavení, takže se jedná spíš o mou chybu, ale nepřišlo mi tolik intuitivní. Také mi přijde škoda, že pokud na něco kliknete, a vypravěč vám k tomu začne něco vykládat, tak při sebemenším pohybu text zmizí. Dále bych mohla říct, že mi hra přišla krátká, ale za mě je pěkně zpracovaná a nenapadá mě nic, co by mi na ní vyloženě vadilo. Pokud by příští díl vypadal ve všech směrech stejně, tak mě to od hraní neodradí.

Král Jister 3

Král Jister 3
8 10 0 1
Hru nemůžu soudit jinak než pozitivně. Až na zanedbatelné maličkosti se mi líbilo vše. Stejně jako u Pixel Boye, jakmile hru dohrajete, není důvod proč se k ní vrátit, ale to neznamená, že je špatná. Já vám ji určitě doporučuji a těším se na další díl!
8/10