Puzzle Puppers – Život je pes, ale žít je psina

I přes to, že Nintendo prezentuje nástupce Wii U, svou novou konzoli Nintendo Switch, jako domácí konzoli, její přenositelnost a mobilitu oceňují nejedni vývojáři. Skutečnosti tomu například přidává fakt, že se na eShopu v poslední době čím dál tím více setkáváme s hrami, které se objevily nejprve na mobilních telefonech a zařízeních. Jinak tomu není ani u hry Puzzle Puppers, která vyšla už začátkem roku 2017. Na Switch se však dostala až teď a svými roztomilými psíky tak láká nejednoho jedince k vyzkoušení.

S eShopovými logickými hrami jakoby se roztrhl pytel, nicméně hra Puzzle Puppers původně zněla jako něco, co prostě musím vyzkoušet, a to i když mám obecně radši kočky než psy. Barevní, roztomilí a hladoví čtyřnozí miláčci v komplexu desítek logických úrovní  – to zní zábavně. A také bylo, ale dlouho to nevydrží.

Základní premisa je jednoduchá – ve hře ovládáte různě barevné psíky, kteří jdou natáhnout, a přes různé překážky je musíte dovést k misce žrádla stejné barvy. Samozřejmě musíte po cestě sebrat co nejvíce flákot masa, které ve výsledku určí, jak moc dobře se vám danou úroveň podařilo vyřešit. Ovládat je můžete tlačítkově nebo pomocí dotykové obrazovky – to se hodí hlavně v Handheld módu. Hafani se samozřejmě nemohou křížit, ani mezi sebou proplétat a to jest to, co ze hry činí unikátní směr v žánru logických her – musíte je totiž různě přeskupovat. Zpočátku s jedním psem jde o velmi jednoduchý úkol, ale postupem času se vám do toho začnou míchat teleportační díry nebo více barevných hafanů a tady už jde o hlavolam, s jehož řešením budete trávit nejednu noc.

Levely jsou pestrobarevné a pohled na krajinu je izometrický (zkosený shora). Jako podkladová hudba hraje variace skladby z kanálu Nintendo Wii, to se vám ale po čase může vymstít, přeposloucháte se jí stejně jako já, a budete ji proklínat. Je to pro autory ostuda a škoda, že hra nenabízí tématický soundtrack pro různé scenérie. Také s počtem úrovní se moc nemazali – najdete jich zde pouhých 80. Jakmile tedy hafany dohrajete, nečeká na vás žádné pokračování, žádný příběh nebo mód, který by vás nutil jednotlivá kola projít znovu a znovu. Není to sice něco, co by vývojáři slibovali, ale já si stejně myslím, že mohli na úkor ceny dodat herního obsahu více. Teď mě neberte špatně, cena je velmi příznivá, ale jen pro srovnání – na mobilních zařízeních Android a iOS je hra zcela zdarma.

Stručně řečeno, Puzzle Puppers je dobrá hra, která vás na chvíli zabaví, ale příliš od ní nečekejte. V rámci objemu logických her i se svým originálním zpracováním ztrácí, ale pokud milujete psíky a hlavolamy, určitě jí dejte šanci, za těch pár šlupek to stojí.

Kategorie Logická, Puzzle Hodnocení recenze
3/5
Vývojář Cardboard Keep